PROVOZNÍ ŘÁD TĚLOCVIČNY PRO VEŘEJNOST

I. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

  1. Provozní řád je závazný pro všechny uživatele tělocvičny a všichni uživatelé jsou povinni ho dodržovat. Před zahájením vlastní činnosti je každý povinen seznámit se s tímto provozním řádem, požárními poplachovými směrnicemi, požárním evakuačním plánem.
  2. Za provoz tělocvičny zodpovídá Základní a mateřská škola Puklice, příspěvková organizace (dále jen „škola“). Při užívání je nezbytné dbát zásad bezpečnosti, požární ochrany a hygieny. Přednostně využívají tělocvičnu děti a žáci školy. Na základě předem uzavřených smluv a rezervací mohou tělocvičnu využívat i další osoby z řad veřejnosti (dále jen „uživatel“).
  3. Veřejnost může vstupovat do tělocvičny pouze na základě uzavřené smlouvy o nájmu. V případě skupiny uživatelů je osoba, která smlouvu podepsala, zodpovědná za dodržení podmínek nájmu a bezpečnost celé skupiny. Tato osoba se podpisem smlouvy zavazuje, že bude řešit veškeré záležitosti týkající se nájmu.
  4. Tělocvična je určena pro sportovní vyžití. Vnitřní prostory tělocvičny a vstup do budovy je monitorován kamerovým systémem. 

II. PROVOZNÍ REŽIM TĚLOCVIČNY

  1. Provozní doba tělocvičny pro veřejnost je stanovena v čase od 15.00 hodin do 21.00 hodin ve dnech školního vyučování, v čase od 7.00 hodin do 21.00 hodin o víkendech, státních svátcích a ve dnech školních prázdnin. Škola si vyhrazuje právo na změny provozní doby.
  2. Uživatel vstupuje do tělocvičny vchodem určeným pro veřejnost pomocí vstupního kódu a do areálu školy brankou mezi budovami základní a mateřské školy.
  3. Pronájem tělocvičny je zpoplatněn. Cenu za pronájem určuje škola na základě kalkulací, které jsou k dispozici v ředitelně školy. Škola si vyhrazuje právo na změnu ceny.
  4. Účast diváků či necvičících osob musí být předem oznámena pronajímateli. Bez jeho svolení nemohou tyto osoby v tělocvičně pobývat.
  5. Uživatel nemůže tělocvičnu využít pro prohlídku cizích osob.
  6. Uživatel je povinen chovat se hospodárně (užívání vody, energií).
  7. Vstup osob mladších 18 let je možný pouze pod dohledem dospělé osoby.

III. BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ

  1. Před zahájením činnosti a po jejím ukončení je každý uživatel povinen zkontrolovat stav podlahové krytiny, oken, stav osvětlení a ostatního zařízení tělocvičny. Případné poškození nebo závadu zapíše do knihy závad, která je umístěna na nástěnce v chodbě před vstupem do tělocvičny. Poškození a závady, které je nutné řešit okamžitě, oznámí nájemce  osobě zodpovědné za technickou správu objektu, popř. ředitelce školy.
  2. Do budovy tělocvičny je zakázáno ukládat jízdní kola, koloběžky, kočárky a další podobné předměty.
  3. Vstup do tělocvičny je povolen pouze v obuvi, která nezanechává stopy na podlaze, tj. v obuvi se světlou podrážkou nebo ve speciální sálové obuvi, která může mít i jinou barvu podrážky.
  4. V případě užité nevhodné obuvi je správce tělocvičny oprávněn zamezit dalšímu pokračování v užívání tělocvičny.
  5. Převlékání do sportovního úboru se provádí výhradně v určené šatně. Cennosti si může uživatel odložit v šatně v uzamykatelných skříňkách. Při opuštění budovy musí zůstat klíč od skříňky v zámku a skříňka prázdná. Za odložené cennosti škola nezodpovídá.
  6. Prostor šaten je třeba udržovat v maximálním pořádku. Do budovy uživatel vstupuje po důkladném očištění obuvi.
  7. V areálu školy a tělocvičny je zakázáno kouřit, požívat alkoholické nápoje, omamné či jiné psychotropní látky, zasahovat do elektrické instalace a ostatních instalací a ovládacích prvků, odhazovat odpadky mimo odpadkové koše. Do prostoru tělocvičny je zakázán vstup osobám pod vlivem alkoholu, omamných a psychotropních látek.
  8. Je zakázáno nosit na hrací plochu tělocvičny jídlo, žvýkačky a nápoje. Výjimku tvoří pouze plastové uzavíratelné lahve.
  9. Za vlastní bezpečnost osob při využívání tělocvičny odpovídá uživatel. V případě skupiny uživatelů odpovídá vedoucí této skupiny za seznámení ostatních uživatelů s provozním řádem tělocvičny a za řešení vzniklých úrazů.
  10. Uživatelé jsou oprávněni vstoupit do budovy tělocvičny v rezervovaném čase a opustit ji ihned po uplynutí tohoto času.
  11. Uživatelé mají k dispozici dvě šatny - pro muže a ženy. Součástí každé šatny jsou dva sprchové boxy.
  12. Uživatelé jsou povinni dodržovat pořádek, chovat se ukázněně a dbát bezpečnostních pravidel při cvičení tak, aby neohrozili své zdraví ani zdraví jiných osob.
  13. Uživatel má zakázáno v prostorách tělocvičny skladovat vlastní vybavení a zařízení, pokud nebylo s pronajímatelem dohodnuto jinak.
  14. Jakákoliv sportovní činnost je povolena pouze v tělocvičně či v prostorách k tomu přímo určených (zákaz házení míčů na chodbě apod.).
  15. Veškeré zařízení tělocvičny je povoleno používat pouze k účelům, k jakým je určeno.
  16. Uživatelům je zakázáno manipulovat se strojním a technologickým vybavením tělocvičny, přemisťovat je nebo poškozovat. Platí rovněž přísný zákaz manipulovat s regulačními a ovládacími prvky. V případě poškození zařízení tělocvičny nebo šatny je uživatel povinen škodu oznámit osobě zodpovědné za technickou správu objektu. Odpovědnost za škodu nese uživatel.
  17. Před odchodem z prostor tělocvičny je uživatel povinen:
  1. zkontrolovat, zda nedošlo k poškození zařízení a vybavení, v případě poškození tuto skutečnost neprodleně oznámit osobě zodpovídající za technickou správu objektu,
  2. zajistit dodržení pořádku a čistoty v šatnách a sociálních zařízeních,
  3. zajistit vrácení nebo uložení sportovních pomůcek a náčiní na určené místo,
  4. zkontrolovat vypnutí všech použitých elektrických spotřebičů a vodovodních baterií,
  5. zavřít okna,
  6. řídit se dalšími pokyny pronajímatele.

  1. PROVEDENÍ REZERVACE A PLATBA

  1. Dlouhodobé rezervace tělocvičny jsou zajištěny prostřednictvím smlouvy. Podmínky platby a vstupní kódy do areálu školy i objektu tělocvičny jsou součástí smlouvy.
  2. Jednorázové rezervace jsou prováděny po podpisu smlouvy pomocí online rezervačního systému (puklice.isportsystem.cz) s povinností platby přes platební bránu.
  3. Škola si vyhrazuje právo zrušit rezervaci z výukových nebo provozních důvodů s nárokem na vrácení částky za pronájem. Případné zrušení rezervace bude vždy oznámeno předem.

V. PLATNOST A ÚČINNOST PROVOZNÍHO ŘÁDU

  1. Tento provozní řád nabývá platnosti a účinnosti dnem: 1. 2. 2024

Kontaktní osoba pro smluvní zajištění nájmu:

Mgr. Jaroslava Němcová, ředitelka školy (tel. 725 714 489, email: reditel@zspuklice.cz)

Kontaktní osoba pro technickou správu objektu:

Jan Doležal, zástupce ředitelky pro provozní záležitosti, (tel. 734 611 043, email dolezal.jan@zspuklice.cz)