PROVOZNÍ ŘÁD TĚLOCVIČNY PRO VEŘEJNOST
I. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
- Provozní řád je závazný pro všechny uživatele tělocvičny a všichni uživatelé jsou povinni ho dodržovat. Před zahájením vlastní činnosti je každý povinen seznámit se s tímto provozním řádem, požárními poplachovými směrnicemi, požárním evakuačním plánem.
- Za provoz tělocvičny zodpovídá Základní a mateřská škola Puklice, příspěvková organizace (dále jen „škola“). Při užívání je nezbytné dbát zásad bezpečnosti, požární ochrany a hygieny. Přednostně využívají tělocvičnu děti a žáci školy. Na základě předem uzavřených smluv a rezervací mohou tělocvičnu využívat i další osoby z řad veřejnosti (dále jen „uživatel“).
- Veřejnost může vstupovat do tělocvičny pouze na základě uzavřené smlouvy o nájmu. V případě skupiny uživatelů je osoba, která smlouvu podepsala, zodpovědná za dodržení podmínek nájmu a bezpečnost celé skupiny. Tato osoba se podpisem smlouvy zavazuje, že bude řešit veškeré záležitosti týkající se nájmu.
- Tělocvična je určena pro sportovní vyžití. Vnitřní prostory tělocvičny a vstup do budovy je monitorován kamerovým systémem.
II. PROVOZNÍ REŽIM TĚLOCVIČNY
- Provozní doba tělocvičny pro veřejnost je stanovena v čase od 15.00 hodin do 21.00 hodin ve dnech školního vyučování, v čase od 7.00 hodin do 21.00 hodin o víkendech, státních svátcích a ve dnech školních prázdnin. Škola si vyhrazuje právo na změny provozní doby.
- Uživatel vstupuje do tělocvičny vchodem určeným pro veřejnost pomocí vstupního kódu a do areálu školy brankou mezi budovami základní a mateřské školy.
- Pronájem tělocvičny je zpoplatněn. Cenu za pronájem určuje škola na základě kalkulací, které jsou k dispozici v ředitelně školy. Škola si vyhrazuje právo na změnu ceny.
- Účast diváků či necvičících osob musí být předem oznámena pronajímateli. Bez jeho svolení nemohou tyto osoby v tělocvičně pobývat.
- Uživatel nemůže tělocvičnu využít pro prohlídku cizích osob.
- Uživatel je povinen chovat se hospodárně (užívání vody, energií).
- Vstup osob mladších 18 let je možný pouze pod dohledem dospělé osoby.
III. BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ
- Před zahájením činnosti a po jejím ukončení je každý uživatel povinen zkontrolovat stav podlahové krytiny, oken, stav osvětlení a ostatního zařízení tělocvičny. Případné poškození nebo závadu zapíše do knihy závad, která je umístěna na nástěnce v chodbě před vstupem do tělocvičny. Poškození a závady, které je nutné řešit okamžitě, oznámí nájemce osobě zodpovědné za technickou správu objektu, popř. ředitelce školy.
- Do budovy tělocvičny je zakázáno ukládat jízdní kola, koloběžky, kočárky a další podobné předměty.
- Vstup do tělocvičny je povolen pouze v obuvi, která nezanechává stopy na podlaze, tj. v obuvi se světlou podrážkou nebo ve speciální sálové obuvi, která může mít i jinou barvu podrážky.
- V případě užité nevhodné obuvi je správce tělocvičny oprávněn zamezit dalšímu pokračování v užívání tělocvičny.
- Převlékání do sportovního úboru se provádí výhradně v určené šatně. Cennosti si může uživatel odložit v šatně v uzamykatelných skříňkách. Při opuštění budovy musí zůstat klíč od skříňky v zámku a skříňka prázdná. Za odložené cennosti škola nezodpovídá.
- Prostor šaten je třeba udržovat v maximálním pořádku. Do budovy uživatel vstupuje po důkladném očištění obuvi.
- V areálu školy a tělocvičny je zakázáno kouřit, požívat alkoholické nápoje, omamné či jiné psychotropní látky, zasahovat do elektrické instalace a ostatních instalací a ovládacích prvků, odhazovat odpadky mimo odpadkové koše. Do prostoru tělocvičny je zakázán vstup osobám pod vlivem alkoholu, omamných a psychotropních látek.
- Je zakázáno nosit na hrací plochu tělocvičny jídlo, žvýkačky a nápoje. Výjimku tvoří pouze plastové uzavíratelné lahve.
- Za vlastní bezpečnost osob při využívání tělocvičny odpovídá uživatel. V případě skupiny uživatelů odpovídá vedoucí této skupiny za seznámení ostatních uživatelů s provozním řádem tělocvičny a za řešení vzniklých úrazů.
- Uživatelé jsou oprávněni vstoupit do budovy tělocvičny v rezervovaném čase a opustit ji ihned po uplynutí tohoto času.
- Uživatelé mají k dispozici dvě šatny - pro muže a ženy. Součástí každé šatny jsou dva sprchové boxy.
- Uživatelé jsou povinni dodržovat pořádek, chovat se ukázněně a dbát bezpečnostních pravidel při cvičení tak, aby neohrozili své zdraví ani zdraví jiných osob.
- Uživatel má zakázáno v prostorách tělocvičny skladovat vlastní vybavení a zařízení, pokud nebylo s pronajímatelem dohodnuto jinak.
- Jakákoliv sportovní činnost je povolena pouze v tělocvičně či v prostorách k tomu přímo určených (zákaz házení míčů na chodbě apod.).
- Veškeré zařízení tělocvičny je povoleno používat pouze k účelům, k jakým je určeno.
- Uživatelům je zakázáno manipulovat se strojním a technologickým vybavením tělocvičny, přemisťovat je nebo poškozovat. Platí rovněž přísný zákaz manipulovat s regulačními a ovládacími prvky. V případě poškození zařízení tělocvičny nebo šatny je uživatel povinen škodu oznámit osobě zodpovědné za technickou správu objektu. Odpovědnost za škodu nese uživatel.
- Před odchodem z prostor tělocvičny je uživatel povinen:
- zkontrolovat, zda nedošlo k poškození zařízení a vybavení, v případě poškození tuto skutečnost neprodleně oznámit osobě zodpovídající za technickou správu objektu,
- zajistit dodržení pořádku a čistoty v šatnách a sociálních zařízeních,
- zajistit vrácení nebo uložení sportovních pomůcek a náčiní na určené místo,
- zkontrolovat vypnutí všech použitých elektrických spotřebičů a vodovodních baterií,
- zavřít okna,
- řídit se dalšími pokyny pronajímatele.
- PROVEDENÍ REZERVACE A PLATBA
- Dlouhodobé rezervace tělocvičny jsou zajištěny prostřednictvím smlouvy. Podmínky platby a vstupní kódy do areálu školy i objektu tělocvičny jsou součástí smlouvy.
- Jednorázové rezervace jsou prováděny po podpisu smlouvy pomocí online rezervačního systému (puklice.isportsystem.cz) s povinností platby přes platební bránu.
- Škola si vyhrazuje právo zrušit rezervaci z výukových nebo provozních důvodů s nárokem na vrácení částky za pronájem. Případné zrušení rezervace bude vždy oznámeno předem.
V. PLATNOST A ÚČINNOST PROVOZNÍHO ŘÁDU
- Tento provozní řád nabývá platnosti a účinnosti dnem: 1. 2. 2024
Kontaktní osoba pro smluvní zajištění nájmu:
Mgr. Jaroslava Němcová, ředitelka školy (tel. 725 714 489, email: reditel@zspuklice.cz)
Kontaktní osoba pro technickou správu objektu:
Jan Doležal, zástupce ředitelky pro provozní záležitosti, (tel. 734 611 043, email dolezal.jan@zspuklice.cz)